آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

اهمیت جاوا اسکریپت در طراحی وب

يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که می تواند در طول HTML برای نوشتن صفحات وب استفاده شود. جاوا اسکریپت بسیار محبوب است و به طور کلی توسط هر مرورگر وب برای پشتیبانی آن اجازه می دهد که محتوای پویا را در یک صفحه وب اجرا کند. جاوا اسکریپت بخشی از HTML نیست، اما پس از آن یک زبان برنامه نویسی مستقل در NETSCAPE است. جاوا اسکریپت در ابتدا برای حمایت از مرورگر با ویژگی ارتباطات ناهمزمان، کنترل مرورگر و تعامل کاربر با اجزای صفحه وب توسعه داده شد. اولین و نام رسمی جاوا اسکریپت، Live Script بود که پس از انتشار Netscape Navigator 2.0 Beta 3 تغییر یافت. تغییر در نام به علت اضافه شدن تکنولوژی جاوا به آن بود. به عنوان جاوا اسکریپت موفقیت خود را در سراسر جهان با ادغام آن در مرورگرهای وب، مایکروسافت فن آوری جاوا اسکریپت را به خود مرورگر اینترنت اکسپلورر اضافه شده است.

آیا جاوا اسکریپت و JAVA همانند است؟

اهمیت جاوا اسکریپت در طراحی وب

جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپتی است که برای اسکریپت در صفحات وب در سمت مشتری نوشته شده است. جاوا زبان برنامه نویسی شی گرا است و دارای چندین کاربرد است. جاوا و جاوا اسکریپت هر دو زبان های مختلف با معانی مختلف و ویژگی های. جاوا اسکریپت پویا است و دارای توابع فوق العاده برای استفاده است. جاوا اسکریپت از قراردادهای نامگذاری از جاوا استفاده می کند و از الگوی نحوی از C استفاده می کند اما جاوا اسکریپت یک زبان چند پارادایم است. بنابراین جاوا و جاوا اسکریپت هر دو با یکدیگر ارتباط ندارند.


استفاده و کاربرد جاوا اسکریپت


یک صفحه HTML استاتیک است و بدون جاوا اسکریپت آن هنوز ثابت خواهد بود. جاوا اسکریپت می تواند یک صفحه وب را پویا کند و همچنین می توانیم جلوه های ویژه ای بر روی صفحات وب مانند rollover، roll out و بسیاری از انواع گرافیک ایجاد کنیم که تاثیر شگفت انگیزی روی ذهن کاربران ایجاد می کند. به عنوان مثال، برای یک محتوای فلش در یک صفحه وب که باید در یک مرورگر وب اجرا شود، جاوا اسکریپت باید فعال شود. جاوا اسکریپت عمدتا در همه وب سایت ها برای اهداف اعتبار سنجی استفاده می شود. اعتبار سنجی برای یک فرم تماس یا یک فرم ثبت نام است که در آن کاربر تمام اطلاعات موجود را پر می کند و صفحه باید داده های پر شده را تأیید کند و اعتبار سنجی با جاوا اسکریپت غیر از زبان های برنامه نویسی سمت سرور انجام می شود. جاوا اسکریپت نه تنها از صفحات وب پشتیبانی می کند، بلکه از برنامه های خارجی مانند اسناد PDF، ویدجت ها، پشتیبانی از برنامه های فلش و غیره پشتیبانی می کند.


جاوا اسکریپت در حال حاضر بسیار بهتر شده است و با توجه به نیاز و پشتیبانی، پیشرفت دارد. بر اساس جاوا اسکریپت، بسیاری از چارچوب ها و ماشین های مجازی وجود دارد که توسعه یافته است و همچنین محبوبیت ویژگی های جدید خود را برای اسکریپت های سمت سرور افزایش می دهد. جاوا اسکریپت در صنعت وب بسیار شبیه رونق است و اگر به روند وب فعلی نگاه کنید، هیچ تکنولوژی وب وجود ندارد که از جاوا اسکریپت استفاده کند. به عنوان مثال AJAX و JQuery، در آن AJAX - Asynchronous JavaScript و XML که جاوا اسکریپت نقش بسیار مهمی را بازی می کند و JQuery کتابخانه را برای توابع از پیش تعریف شده برای اضافه کردن انیمیشن ها و بسیاری از ویژگی های پویا به صفحات وب فراهم می کند. AJAX و JQuery بعضی از گرایش های وب فعلی از نظر طراحی و توسعه وب پویا هستند.


جاوا اسکریپت نه تنها به اسکریپت سمت سرویس گیرنده محدود می شود، بلکه بعد از آن نیز گام های اسکریپت سمت سرور است که NODE.JS است (بسته ی JS برای اسکریپت سمت سرور) و قابلیت اسکریپت سمت سرور و ایجاد برنامه های کاربردی دیتا را دارد. بیش از همه جاوا اسکریپت محبوبیت فراوانی دارد و در دنیای وب استفاده می شود و در کنار پیشرفت روند وب همچنان ادامه دارد.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی