آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

پایگاه داده در وب چیست ؟

شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

یک برنامه پایگاه داده یک برنامه کامپیوتری است که هدف اصلی آن وارد کردن و بازیابی اطلاعات از پایگاه داده کامپیوتری است. نمونه های اولیه از برنامه های پایگاه داده سیستم های حسابداری و سیستم های رزرو هواپیمایی مانند SABER، از سال 1957 آغاز شده است.


یکی از ویژگی های برنامه های کاربردی پایگاه داده مدرن این است که آنها به روز رسانی و نمایش داده های همزمان از چندین کاربر را تسهیل می کنند. سیستم ها در دهه 1970 ممکن است این کار را با داشتن هر کاربر در مقابل ترمینال 3270 به کامپیوتر اصلی انجام دهد. در اواسط دهه 1980، رایانه شخصی هر کاربر بیشتر شد و یک برنامه در حال اجرا بر روی آن کامپیوتر که به یک سرور پایگاه داده وصل شده بود. اطلاعات از پایگاه داده کشیده می شود، در یک شبکه انتقال داده می شود و سپس مرتب شده، گرافیت شده و یا به صورت دیگر توسط برنامه در حال اجرا بر روی کامپیوتر فرمت شده است. از اواسط دهه 1990 شروع به ساخت برنامه های پایگاه داده با یک رابط وب شد. به جای توسعه نرم افزار سفارشی برای اجرا بر روی یک کامپیوتر کاربر، کاربر از همان برنامه مرورگر وب برای هر برنامه استفاده می کند. برنامه پایگاه داده با یک رابط وب مزیتی داشت که می توان آن را در دستگاه های اندازه های مختلف، با سخت افزار های مختلف و با سیستم عامل های مختلف مورد استفاده قرار داد. مثال هایی از برنامه های پایگاه داده اولیه با واسط های وب شامل amazon.com است که از سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای اوراکل و جامعه آنلاین photo.net استفاده می کند که اجرای آن در بالای اوراکل در وب سایت های پایگاه داده پشتیبانی می شود (Ziff-Davis Press ؛ مه 1997)، و eBay، همچنین اوراکل را اجرا می کند.


پرونده های پزشکی پزشکی به نام emrexperts.com،  در دسامبر 2010 به عنوان "نرم افزار پایگاه داده نرم افزاری" اشاره شده است. یک کتاب 2005 O'Reilly از اصطلاح در عنوان آن استفاده می کند: برنامه های پایگاه داده و وب.


برخی از پیچیده ترین برنامه های کاربردی پایگاه داده، سیستم های حسابداری مانند SAP هستند که ممکن است شامل هزاران جداول تنها در یک ماژول واحد باشد.  بسیاری از سیستم های کامپیوتری که امروزه به طور گسترده استفاده می شوند، برنامه های پایگاه داده هستند، به عنوان مثال، فیس بوک، که در بالای MySQL ساخته شده است. 


ریشه شناسی عبارت "برنامه پایگاه داده" از تقسیم نرم افزار کامپیوتر به برنامه های سیستم مانند سیستم عامل، کامپایلرها، سیستم فایل و ابزارهایی مانند سیستم مدیریت پایگاه داده و برنامه های کاربردی مانند حقوق و دستمزد بررسی پردازنده. به عنوان مثال، در یک کامپیوتر استاندارد که مایکروسافت ویندوز را اجرا می کند، سیستم عامل ویندوز شامل تمام برنامه های سیستم می باشد، در حالی که بازی ها، پردازنده های کلمه، برنامه های صفحه گسترده، برنامه های ویرایش عکس و غیره برنامه های کاربردی هستند. به عنوان «برنامه» کوتاه «برنامه کاربردی» است، «برنامه پایگاه داده» کوتاه «برنامه کاربردی پایگاه داده» است.


هر برنامه ای که از یک پایگاه داده استفاده می کند، معمولا "یک برنامه پایگاه داده" محسوب نمی شود. به عنوان مثال، بسیاری از آزمایشات فیزیک، مانند Collider هادرون بزرگ ، مجموعه داده های عظیم ای را ایجاد می کنند که برنامه ها پس از آن تجزیه و تحلیل می شوند. مجموعه داده ها "پایگاه داده" را تشکیل می دهند، هرچند معمولا با یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای استاندارد مدیریت نمی شوند. برنامه های کامپیوتری که داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند، عمدتا به منظور پاسخگویی به فرضیه ها توسعه داده شده است، نه برای بازگرداندن اطلاعات به پایگاه داده، و به همین دلیل برنامه کلی "برنامه پایگاه داده" نامیده نمی شود.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی