آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

اگر شما قبلا یک زبان برنامه نویسی دیگر را می دانید، جاوا اسکریپت برای شما بسیار ساده تر خواهد بود، تا یادگیری آن زبان دیگر باشد. یادگیری اولین زبان برنامه نویسی شما همیشه سخت تر از زمانی است که زبان دوم و بعد را یاد می گیرید که از یک سبک برنامه نویسی مشابهی استفاده می کند که شما قبلا آن را درک سبک برنامه نویسی می دانید و فقط باید یاد بگیرید که چگونه زبان جدید دستورات را برای انجام کارهایی که قبلا انجام داده اید می داند چگونه در یک زبان دیگر انجام دهد


مقایسه جاوا اسکریپت با سایر زبان های برنامه نویسی

تفاوت سبک های برنامه نویسی


زبان برنامه نویسی سبک های مختلفی دارد. اگر زبان شما قبلا می دانید همان سبک یا پارادایم را دارد، از جاوا اسکریپت، یادگیری جاوا اسکریپت بسیار آسان خواهد بود. جاوا اسکریپت از دو سبک پشتیبانی می کند: رویه ای یا شی گرا. اگر شما قبلا یک زبان رویه ای یا شی گرا را می دانید، یادگیری نوشتن جاوا اسکریپت به همان نسبت نسبتا آسان خواهد بود.


راه دیگری که زبان های برنامه نویسی متفاوت است این است که برخی از آنها کامال می شوند و دیگران تفسیر می شوند:


یک زبان کامپایل شده از طریق یک کامپایلر که تمام کد را به چیزی که کامپیوتر می تواند درک کند، تغذیه می شود. نسخه کامپیوتری چیزی است که باید اجرا شود اگر شما نیاز به تغییر در برنامه دارید، قبل از اجرای آن مجددا برنامه را دوباره کامپایل کنید.

زبان تفسیری کد را به چیزی تبدیل می کند که کامپیوتر می تواند در زمانی که دستورات فردی اجرا می شود را درک کند؛ این نوع زبان پیش از آن کامال نشده است. جاوا اسکریپت یک زبان تفسیر شده است، به این معنی که شما می توانید تغییرات را در کد خود انجام دهید و دوباره آن را اجرا کنید تا تاثیر تغییرات خود را بدون نیاز به مجددا کپی کنید.

الزامات تست برای زبان های مختلف


تفاوت دیگر بین زبان های برنامه نویسی جایی است که آنها می توانند اجرا شوند. به عنوان مثال، برنامه هایی که در نظر گرفته شده برای اجرای در یک صفحه وب هستند، نیاز به یک وب سرور دارند که زبان مناسب را اجرا می کند تا بتواند برنامه های نوشته شده در آن زبان را آزمایش کند.


جاوا اسکریپت به چندین زبان برنامه نویسی دیگر شبیه است، بنابراین دانستن جاوا اسکریپت، زبان های مشابه را بسیار آسان می کند. جایی که جاوا اسکریپت این مزیت را دارد این است که پشتیبانی از زبان در مرورگرهای وب ساخته شده است - همه شما باید برنامه های خود را همانطور که می نویسید تست کنید، یک مرورگر وب برای اجرای کد است - و در مورد هر کس یک مرورگر که قبلا روی کامپیوتر خود نصب کرده است . برای تست برنامه های جاوااسکریپت شما نیازی به نصب یک محیط سرور، آپلود فایل ها به سرور در جای دیگر یا کامپایل کد ندارید. این باعث می شود جاوا اسکریپت یک انتخاب ایده آل به عنوان اولین زبان برنامه نویسی باشد.


تفاوت در مرورگرهای وب و تاثیر آنها در جاوا اسکریپت


یک منطقه که یادگیری جاوا اسکریپت سخت تر از سایر زبان های برنامه نویسی است، مرورگرهای مختلف وب چندین کد جاوا اسکریپت را کمی متفاوت می کنند. این یک کار اضافی در برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که چندین زبان برنامه نویسی دیگر نیازی به آن ندارند - تست اینکه چگونه یک مرورگر خاص انتظار دارد تا وظایف خاصی را انجام دهد.


نتیجه گیری

در بسیاری جهات، جاوا اسکریپت یکی از ساده ترین زبان برنامه نویسی است که به عنوان زبان اول خود یاد می گیرد. نحوه عملکرد آن به عنوان یک زبان تفسیری در مرورگر وب به این معنی است که شما حتی می توانید حتی پیچیده ترین متن را با نوشتن یک قطعه کوچکی در یک زمان و تست آن در مرورگر وب، همانطور که شما بروید، می توانید به راحتی بنویسید. حتی قطعات کوچکی از جاوا اسکریپت می تواند پیشرفت های مفیدی برای یک صفحه وب باشد، بنابراین شما تقریبا بلافاصله می توانید تولید کنید.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی