آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

طراحی وب ریسپانسیو چیست؟

جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ

طراحی وب ریسپانسیو در مورد استفاده از HTML و CSS است که به طور خودکار تغییر، پنهان کردن، کوچک کردن و یا بزرگ کردن وب سایت را انجام می دهد تا در همه دستگاه ها (دسکتاپ، رایانه لوحی و تلفن) خوب ظاهر شود:

Responsive

آیا شما از خودتان پرسیدید: «طراحی وب ریسپانسیو چیست؟» طراحی وبریسپانسیو، یک رویکرد است که طراح یک صفحه وب را ایجاد می کند که «پاسخ می دهد» یا خود را تغییر می دهد بسته به نوع دستگاه که از طریق آن دیده می شود. این می تواند یک مانیتور رایانه ای بزرگ، یک لپ تاپ یا دستگاه هایی با صفحه نمایش کوچک مانند گوشی های هوشمند و تبلت باشد.

طراحی وب ریسپانسیو تبدیل به یک ابزار ضروری برای هر کسی با حضور دیجیتال شده است. با رشد گوشی های هوشمند، رایانه های لوحی و سایر دستگاه های رایانش ابری، مردم بیشتر از صفحات کوچکتر استفاده می کنند تا صفحات وب را مشاهده کنند.


این وبسایت ها همچنین باید شاخص تلفن همراه را که در ماه آوریل سال 2018 توسط Google اعلام شده است، اعلام کنند. همانطور که کسب و کارهای کوچکتر حضور تلفن همراه خود را افزایش می دهند، وبسایت خود، تجارت الکترونیک، صفحه کسب و کار Google، صفحات رسانه های اجتماعی و سایر دارایی ها باید به راحتی قابل دسترسی باشد دستگاه ها


طراحی وب ریسپانسیو  چیست؟

هدف طراحی ریسپانسیو ، داشتن یک سایت، اما با عناصر مختلف است که در هنگام مشاهده بر روی دستگاه های اندازه های مختلف متفاوت است.


بیایید یک وبسایت ثابت "ثابت" بگیریم. به عنوان مثال، هنگام مشاهده روی رایانه رومیزی، وبسایت ممکن است سه ستون را نشان دهد. اما وقتی که همان طرح را در یک تبلت کوچکتر مشاهده میکنید، ممکن است شما را مجبور به حرکت به صورت افقی کنید، چیزی که کاربران دوست ندارند. یا عناصر ممکن است از نظر پنهان یا خراب شده باشند. تأثیر این امر نیز به دلیل این واقعیت است که بسیاری از قرص ها را می توان در جهت عمودی مشاهده کرد یا به سمت چشم انداز تبدیل می شود.


روی یک صفحه نمایش کوچک گوشی های هوشمند، وب سایت ها می توانند حتی بیشتر به نظر برسند. تصاویر بزرگ ممکن است طرح را شکستنند. اگر گرافیک سنگین باشد، ممکن است سایت ها برای تلفن های هوشمند بارگیری کنند.


با این حال، اگر یک سایت از طراحی ریسپانسیو استفاده کند، نسخه تبلت ممکن است به صورت خودکار برای نمایش فقط دو ستون تنظیم شود. به این ترتیب، محتوای قابل خواندن و حرکت آسان است. در یک گوشی هوشمند، محتوا ممکن است به عنوان یک ستون تنها ظاهر شود، شاید به صورت عمودی انباشته شود. یا احتمالا کاربر توانایی کشیدن را برای مشاهده ستون های دیگر داشته باشد. تصاویر به جای تغییر دادن طرح یا قطع شدن عکس تغییر اندازه می دهند.

نکته این است: با طراحی ریسپانسیو ، وب سایت به طور خودکار بر اساس دستگاهی که بیننده آن را می بیند تنظیم می کند.


چگونه وب سایت طراحی ریسپانسیو کار می کند؟

سایت های ریسپانسیو  از شبکه های مایع استفاده می کنند. تمام عناصر صفحه به نسبت پیکسل به نسبت نسبت می دهند. بنابراین اگر سه ستون دارید، نمیتوانید بگویید دقیقا چقدر باید هر کدام از آنها را داشته باشد، بلکه باید در مورد ستونهای دیگر چقدر گسترده باشد. ستون 1 باید نیمی از صفحه را بپوشاند، ستون 2 باید 30٪ باشد، و ستون 3 باید به عنوان مثال 20٪ باشد.


رسانه ها مانند تصاویر نیز نسبتا تغییر یافته اند. به این ترتیب یک تصویر می تواند درون ستون یا عنصر طراحی نسبی باشد.


مسائل مرتبط

ماوس در مقابل لمس: طراحی برای دستگاه های تلفن همراه نیز مسئله ماوس و لمس را مطرح می کند. بر روی کامپیوترهای رومیزی، کاربر به طور معمول دارای یک ماوس برای حرکت و انتخاب موارد است. در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی، کاربر عمدتا از انگشتان دست و لمس روی صفحه استفاده می کند. ممکن است با یک موس به راحتی انتخاب کنید که ممکن است با یک انگشت روی یک نقطه کوچک روی یک صفحه انتخاب شود. طراح وب باید "لمس" را در نظر بگیرد.


گرافیک و سرعت دانلود: همچنین موضوع گرافیک، تبلیغات و سرعت دانلود وجود دارد. در دستگاه های تلفن همراه، ممکن است عاقلانه باشد که گرافیک کمتر از نمایشگرهای دسکتاپ را نمایش دهد به طوری که یک سایت برای بارگیری روی یک گوشی هوشمند، همیشه جا نمانده است. ممکن است نیاز به تبلیغات بزرگتر برای تبلیغات کوچکتر باشد.


برنامه ها و "نسخه های تلفن همراه": در گذشته، شما ممکن است درباره ایجاد یک برنامه برای وب سایت خود فکر کرده باشید - مثلا یک برنامه اپل یا یک برنامه Android. یا شما یک نسخه تلفن همراه به طور خاص برای BlackBerry داشته باشید.


اما امروزه با بسیاری از دستگاه های مختلف، ساخت برنامه ها و نسخه های مختلف برای هر دستگاه و پلتفرم عامل سخت تر شده است.


چرا کسب و کارهای کوچک نیاز به تبدیل به طراحی وب ریسپانسیو 

مردم بیشتر از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. مطالعه اخیر Pew 77 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر گوشی های هوشمند خود را در سال 2018 که تنها از 35 درصد در تحقیقات مرکز تحقیقاتی Pew در اولین بررسی مالکیت گوشی های هوشمند در سال 2011 انجام شده است.


ترافیک خود را بررسی کنید و ممکن است فقط در تعداد بازدیدکنندگان از طریق دستگاه های تلفن همراه به وب سایت خود ترسید. (در Google Analytics شما "مخاطبان" را در سمت چپ، سپس "موبایل" را انتخاب کنید تا ببینید چه مقدار از ترافیک از دستگاه های تلفن همراه است. حتی می توانید ببینید که دستگاه ها ترافیک را ارسال می کنند.)

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی