آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

تفاوت طراحی وب و یا توسعه وب چیست

پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ

ما می توانیم با نگاهی به Google Analytics خودمان بگوییم که کسب و کارها برای هر دو شرکت طراحی وب و شرکت توسعه وب جستجو می کنند. امروزه این اصطلاحات تقریبا قابل تعویض هستند به این معنی که «شرکتهای اینترنتی» به شیوه ای که خدمات آنها را توصیف می کنند جایگزین می شوند. حقیقت این است که اصطلاحات دو جنبه اساسا متفاوتی از روند ساخت وب سایت را که نیاز به دو مجموعه مهارت های منحصر به فرد دارند، ارجاع می دهند. چرا مهم است که شما تفاوت را می دانید به عنوان کسی که برای طراحی و توسعه وب سایت شرکت خود به دنبال کسی هستید؟ بیایید ببینیم آیا می توانیم وضوح بیشتری ارائه دهیم؟

طراحی وب در مقابل توسعه وب به طور خلاصه

در حقیقت، طراحی وب به دو بخش زیبایی شناختی وب سایت و کاربردهای آن اشاره می کند. طراحان وب از طرح های مختلف طراحی مانند Adobe Photoshop برای ایجاد طرح و سایر عناصر بصری وب سایت استفاده می کنند.

از سوی دیگر، توسعه دهندگان وب، طراحی وب سایت را انجام می دهند و در واقع یک وب سایت کاری را از آن می سازند. توسعه دهندگان وب از HTML، CSS، جاوا اسکریپت، پی اچ پی و دیگر زبان های برنامه نویسی استفاده می کنند تا فایل های طراحی را در اختیار شما قرار دهند.

طراحی وب - نگاهی نزدیکتر

طراحان وب همیشه باید با در نظر گرفتن اهداف وب سایت مشتری، و سپس به یک معماری اطلاعات (IA) بروید تا یک سلسله مراتب اطلاعات وب سایت را تنظیم کنید و به روند روند طراحی کمک کنید. بعد، طراحان وب می توانند شروع به ساخت قالب های wireframe و در نهایت به مرحله طراحی حرکت دهند. طراحان وب ممکن است از چندین اصول طراحی اولیه برای رسیدن به یک طرح زیبای زیبایی استفاده کنند که همچنین تجربه کاربر بسیار عالی را ارائه می دهد.


اصول طراحی

تعادل - برای طراحان وب مهم است که یک طرح متعادل ایجاد کنید. در طراحی وب ما به عناصر سنگین (رنگ های بزرگ و تیره) و نور (رنگ های کوچک و سبک تر) اشاره می کنیم. با استفاده از نسبت صحیح هر یک، برای رسیدن به یک طراحی وب سایت متعادل، حیاتی است.

کنتراست - در تئوری رنگ، رنگ های متضاد در مقابل چرخ های رنگی قرار می گیرند (همچنین رنگ های تکمیلی را مشاهده کنید). طراحی وب ارائه می دهد چندین زمینه دیگر که در آن کنتراست قابل اجرا است. طراحان به اندازه های متضاد، بافت ها و شکل ها نگاه می کنند تا به بخش های خاص وب سایت توجه و توجه کنند.

تاکید - ما در هنگام بحث درباره کنتراست به این موضوع اشاره کردیم. تاکید، یک اصول طراحی است که در "برجسته کردن" عناصر خاصی از طرح وب سایت به طور عمدی ایجاد شده است. مهم است که توجه داشته باشید که اگر بر روی صفحه تأثیر بگذارید، تاکید بیشتری بر روی چیزی نداشته باشید. یک صفحه را در یک کتاب تصور کنید که در آن 80٪ از مطالب در زرد برجسته شده است ... آیا چیزی واقعا برجسته است؟ این زمان برای نگاهی به آن معماری اطلاعات جهت هدایت است.

سازگاری - همچنین تکرار یا ریتم نامیده می شود، انطباق یک اصل مهم طراحی وب است. به عنوان مثال، ناوبری تمیز و سازگار بهترین تجربه کاربر برای بازدید کنندگان وب سایت شما را فراهم می کند.

وحدت - وحدت، رابطه بین بخش های مختلف طرح وب سایت و ترکیب به طور کلی است. با توجه به نظریه ژستالت، وحدت با چگونگی سازماندهی اطلاعات مغز انسان از طریق گروه بندی عناصر به دسته ها می پردازد.

توسعه وب - نگاهی نزدیکتر

توسعه دهندگان وب، گاهی اوقات برنامه نویسان نامیده می شوند، طراحی را ایجاد می کنند و یک وبسایت کاملا کارآمد را ایجاد می کنند. برای قرار دادن آن (بسیار) به سادگی، فکر کنید که طراحی به عنوان یک "تصویر" غیر تعاملی وب سایت است. توسعه دهندگان این طراحی را انجام می دهند و آن را به اجزای آن تقسیم می کنند. سپس آنها فقط از HTML یا رویکرد پویای بیشتری استفاده می کنند که شامل زبان های برنامه نویسی مانند PHP می شود تا صفحات وب مختلف را توسعه دهند. توسعه دهندگان پیشرفته تر ممکن است برای استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس یا جوملا به منظور ساده سازی توسعه و اجازه دادن به مشتریان راه آسان برای حفظ و به روز رسانی وب سایت خود را انتخاب کنید.


توسعه دهندگان وب با استفاده از لغزنده های تصویر و محتوای، حالت های فعال پیوندها و دکمه ها و سایر عناصر تعاملی می توانند یک طرح استاتیک را به یک وب سایت پویا تبدیل کنند.

نظرات  (۱)

  • علی زیرایی
  • جالب بود ممنون
    پاسخ:
    مررسی واقعاا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی