آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

زبان برنامه نویسی و کاربرد آنها

سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ


برنامه نویسان از زبان برنامه نویسی برای برقراری ارتباط با رایانه استفاده می کنند. بسیاری از زبان های مختلف وجود دارد، و هر یک دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است، هر چند آنها همه شباهت دارند. از آنجا که هر زبان متفاوت است، هر کدام ممکن است برای یک هدف یا اهداف مشخص در صنایع خاص مناسب باشند. برخی از زبان های برنامه نویسی برای ایجاد برنامه ها برای حل مشکلات یا تفسیر داده ها استفاده می شوند. زبان های دیگر برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار یا برنامه هایی که سرگرم کننده هستند مناسب تر هستند. با نیاز شدید به زبان های برنامه نویسی منحصر به فرد و متنوع، تقریبا غیرممکن است که یک زبان برنامه نویسی یکپارچه را که با تمام نیازها سازگار است، ایجاد کنید. زبان های برنامه نویسی اغلب تجدید نظر شده و حتی با زبان های دیگر در طول زمان ترکیب می شوند و در حال تغییر به نیازهای تکنولوژیکی ما هستند.

برنامه نویسی و کاربردانها

زبانهای برنامه نویسی


پایتون یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که توسط مهندسان نرم افزار و توسعه دهندگان وب توسعه یافته استفاده می شود. پایتون برای محاسبات علمی مناسب است و برای یادگیری نسبتا ساده است.

جاوا در توسعه مبتنی بر وب شایع است و در سال 1995 ایجاد شد. بسیاری از شرکت های بهداشت، علوم و صنایع و امور مالی از جاوا استفاده می کنند. جاوا قابلیت دانلود اپلت ها از وب سایت ها را فراهم می کند که مرورگر ها را قادر می سازد تا توابع اضافی را انجام دهند.

Ruby یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که برنامه نویسان می توانند به طور مستقل یا در رابطه با Ruby on Rails استفاده کنند. ناسا با استفاده از شبیه سازی از روبی استفاده می کند.

HTML به طور گسترده ای در توسعه وب مورد استفاده قرار می گیرد. HTML کد است که به عنوان پایه و اساس صفحات وب عمل می کند و به افراد اجازه می دهد که اسناد الکترونیکی را برای مشاهده آنلاین به کار گیرند و ساختار دهند.

جاوا اسکریپت توسط توسعه دهندگان وب و مهندسان نرم افزار برای دستکاری عناصر صفحه استفاده می شود تا جذاب تر شوند. JavaScript جاوا اسکریپت را بهبود می بخشد و در اغلب مرورگرهای اینترنت جاسازی شده است.

C یک زبان برنامه نویسی سطح متوسط ​​است که توسط توسعه دهندگان نرم افزار و تحلیلگران سیستم استفاده می شود. برنامه نویسان از C برای ایجاد برنامه های کاربردی که با سیستم عامل ها ادغام می شوند استفاده می کنند.

C ++، توسعه یافته در سال 1983، یکی دیگر از زبان برنامه نویسی میان رده است و به عنوان یک توسعه C کار می کند. برنامه نویسان از C ++ برای ایجاد بازی ها، گرافیک و برنامه های کاربردی اداری استفاده می کنند.

C # یک زبان برنامه نویسی است که توسط مهندسان نرم افزاری طراحی شده است که برنامه های کاربردی طراحی شده برای کار با سیستم عامل های ویندوز را ایجاد می کنند. C # شباهت شبیه به Java دارد.

Objective-C یک زبان شی گرا است که توسط توسعه دهندگان موبایل و مهندسان نرم افزار استفاده می شود. توسعه دهندگان ایجاد برنامه های iOS و OS X اغلب از Objective-C استفاده می کنند.

پی اچ پی در سال 1995 به طور عمومی منتشر شد. توسعه دهندگان از PHP به عنوان زبان منبع باز برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می کنند. پلاتفرمهایی که به طور گسترده ای از وردپرس و دروپال استفاده می کنند به طور پیوسته با پی اچ پی.

SQL برنامه نویسان را قادر می سازد اطلاعات را در یک پایگاه داده ایجاد، خواندن، به روز رسانی و حذف کنند. شرکت ها از SQL برای جمع آوری داده ها استفاده می کنند.

اپل از زبان برنامه نویسی Swift برای ایجاد و حفظ برنامه های iOS و OS X استفاده می کند. Swift 2 زبان برنامه نویسی منبع باز است که اخیرا منتشر شده توسط اپل است.

آینده زبان های برنامه نویسی


فن آوری پیشرفته وعده داده است که زبان های برنامه نویسی به تکامل ادامه خواهند داد. با این حال، پیش بینی آینده برنامه نویسی می تواند چالش برانگیز باشد.

همانطور که دستگاه ها و دستگاه های بیشتری برای کار با تراشه کامپیوتر طراحی شده اند، نرم افزار باید به طور مرتب نگهداری شود تا آن را به روز نگه دارد و به درستی کار کند.

برنامه نویسان به طور مداوم با چالش های محافظت از دستگاه ها از ویروس ها روبرو هستند و برنامه های کاربردی را توسعه می دهند که به کاربران امکان می دهد که از دستگاه های خود به صورت یکپارچه استفاده کنند.

جدیدترین زبان های برنامه نویسی سریعتر و بصری تر با اشتباهات و مسائل کمتر می شود. به عنوان مثال، R یکی از آخرین زبان های برنامه نویسی است و توسط آمارگیران برای تحلیل داده طراحی شده است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی