آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

طراحی حرفه ای سایت وب سازان شمال در بابل با پشتیبانی 24 ساعته و سئو بالا با متد gtmetrix

آموزش طراحی سایت فروشگاهی شخصی تجاری در بابل

بدون شک، برنامه نویسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه نه تنها برای فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها کاربرد مهمی دارد .

نحوه استفاده از .htaccess

پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

'.htaccess' نام فایل به طور کامل است، آن یک فرمت فایل نیست. به عنوان مثال، شما یک فایل با نام 'file.htaccess' ایجاد نمی کنید، به سادگی آن را '.htaccess' نامگذاری کنید. این فایل زمانی که قرار است در هر پوشه ای قرار بگیرد که بعد از آن از طریق نرم افزار وب سرور آپاچی بارگذاری می شود. این پرونده بر روی تمام دایرکتوری قرار می گیرد که در همه فایل ها و زیر شاخه ها در داخل دایرکتوری مشخص قرار دارد.

وب سرور آپاچی

شما می توانید یک فایل .htaccess با استفاده از هر ویرایشگر متن خوب مانند TextPad، UltraEdit، Microsoft WordPad و مشابه (شما نمی توانید از Microsoft NotePad استفاده کنید) ایجاد کنید.

 

در اینجا یک مثال از آنچه شما ممکن است در فایل .htaccess وارد کنید.

این یک مثال نسبتا پیشرفته است: حفاظت از رمز عبور را در دایرکتوری امکان می دهد؛ اگر یک کاربر نتواند به درستی وارد سیستم شود، به صفحه خطای سفارشی هدایت می کند. و SSI (سرور شامل) را برای استفاده با فایل های .html فعال می کند. لطفا نپسندید، بسیار ساده است پس از به دست آوردن یک درک اولیه و این مقاله نمونه هایی را آماده می کند - به سادگی کپی، چسباندن و سفارشی کردن. مثالها خط به خط توضیح داده میشوند، دقیقا همان چیزی است که هر خط میآید و چرا شما به آن نیاز دارید.


هنگامی که شما یک فایل htaccess ایجاد کرده اید، که ممکن است شبیه به یک نشان داده شده در بالا باشد (یا ممکن است به سادگی حاوی یک خط باشد)، باید آن را آپلود کنید. این باید با استفاده از برنامه FTP (پروتکل انتقال فایل) انجام شود. شما باید قبلا یکی از مواردی را که استفاده می کنید برای بارگذاری محتوای وب سایت خود داشته باشید. اگر نه، بسیاری از آنها از طریق وب سایت هایی مانند "Download.com" رایگان هستند و می توانیم "CuteFTP" و "WSFTP" را توصیه کنیم.


هنگام آپلود فایل های .htaccess شما بسیار مهم است که فایل را در حالت "ASCII" آپلود کنید. 'ASCII' و 'BINARY' روش های مختلفی برای انتقال داده ها هستند و مهم است فایل های htaccess در حالت ASCII و نه BINARY منتقل شوند. احتمالا نرم افزار FTP شما به طور پیش فرض به BINARY منتقل خواهد شد، بنابراین گزینه "Transfer Mode" یا "Transfer Type" را در منوها جستجو کنید.


فایل htaccess را به پوشه ای که می خواهید آن را تغییر دهید، آپلود کنید. اکنون از این مرورگر با استفاده از مرورگر وب خود به عنوان هر سند دیگر در وب سایت خود بازدید کنید و بررسی کنید که به درستی کار کرده است.


توجه داشته باشید هنگامی که فایل .htaccess شما را آپلود میکنید ممکن است در فهرستهای فهرستی برای فایلهای موجود در وب سایت شما نمایش داده نشود. نگران نباش؛ این به این معنی است که نرم افزار سرور یا FTP خود را پنهان کرده است که نباید مسئله باشد.


علت احتمالی خطا اگر مجوز فایل در فایل .htaccess به درستی تنظیم نشده باشد. این فقط در سرورهای خاص اتفاق می افتد، اما ممکن است بخواهید مجوزهای فایل را به '755' یا 'اجرایی' تغییر دهید. شما می توانید این کار را با نرم افزار FTP خود انجام دهید، گزینه "مجوز فایل" یا "CHMOD" را جستجو کنید و ورودی '0755' را وارد کنید.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی